Myynnin johtamisen prosessi ja mittarit — varmista myyntitoimintosi tehokkuus ja tuloksellisuus

Mikä on myynnin ennuste? Mihin ennuste perustuu? Millä toimenpiteillä varmistat tulevaisuuden tulokset? Nämä kysymykset voivat olla erittäin ikäviä – tai erittäin helppoja, riippuen missä kunnossa myynnin johtaminen on.

Milloin kannattaa kehittää myynnin suorituskyvyn johtamista

  • Haluat parantaa myynnin tuottavuutta, eli tulosten ja panosten välistä suhdetta.
  • Haluat varmistaa myyntitulosten ennustettavuuden ja kyvykkyyden tehdä tarvittava korjausliikkeitä ajoissa.
  • Haluat arvioida myyntisi tehokkuutta ja tunnistaa missä olette tehokkaita ja missä tehottomia.
  • Haluat saada parempia tehoja irti asiakaskannastasi sekä CRM:n hyödyntämisestä.
  • Haluat saada paremman otteen pipelinestä ja varmistaa sen laadun sekä paremman kauppojen kotiuttamisen.

Lopputulos

  • Tarpeestasi riippuen, määrittelemme myynnin johtamisen mittarit ja systematiikan, rakennamme tarvittavat toimintamallit sekä autamme löytämään kasvun murtokohdan oman asiakaskannan hyödyntämisessä ja uusasiakashankinnassa.

Toimintatapa

  • Kehittämisprojekteissa teemme tiivistä yhteistyötä asiakkaan johdon sekä myynnin ja markkinoinnin vastuuhenkilöiden kanssa ja määrittelemme yhdessä toimivat mittaristot ja systematiikan myynnin johtamiseen.
  • Perehdymme nykyisiin toimintatapoihin ja tuloksiin ja tunnistamme nykyisen toiminnan vahvuudet ja kehitysalueet.

Asiakascase

Myynnin johtamisen prosessi ja mittarit

Lue lisää